zaterdag 10 oktober 2009

Glas & glasblazers

Uiteindelijk ga ik verder met men eerste en laatste idee. 1: Het verdampen van de soep gebruiken voor andere doeleinden.
En 2: een nieuwe eetstijl: Layered Food. ( laatste idee)

Beide ideën hebben te maken met glas, daarom ben ik vandaag op zoektocht geweest naar glas en glasblazers hier in de westkust, zone Koksijde-Veurne.

Om van mijn idee een leuk en mooi prototype te maken, had ik graag gehad dat het ook echt zou gemaakt zijn in glas.
Omdat glasblazers misschien moeilijk te vinden zijn of te duur zou uitkomen, ben ik eerst op zoek geweest naar horeca winkels, waar ze heel wat glas verkopen. Dan kon ik dat glas misschien gebruiken voor mijn prototype.

Sint-Idesbalt :
Koksijde: Plasman
Nieuwpoort: Groothandel Horeca-materiaal
Oostduinkerke: Pot&Pan


Ze hebben zoals ik al dacht, hele mooie glazen potjes,glaasjes,borden,deksels. Maar niet echt iets bruikbaar voor de jonge ontwerper die een prototype wil maken.

In de namiddag ben ik naar het toerisme bureau gestapt, om te vragen of zij geen glasblazers kenden.
Ik had al gauw een adres gekregen, en ben eens gaan kijken:

Glasblazerij Athanor, in Alveringem.

Hij zelf kon me niet helpen, maar hij gaf mij een telefoonnummer mee van een andere glasblazer. Die ik maandag eens zal opbellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten